יום ראשון, 4 במרץ 2018

ג׳לאטוס - ההתמכרות הצבעונית שלי

מה אומרת לכן המילה ג׳לאטוס?
אם בקרתן באיטליה, או שאתן חובבות השפה האיטלקית - גלידה (ג׳לאטו באיטלקית) היא כנראה המילה שעולה לכן לראש...
אבל אני רוצה לספר על ג׳לאטוס מסוג אחר - על צבעים מיוחדים שאני מאוד אוהבת ליצור ולצייר איתם ועכשיו גם הבאתי אותם לחנות שלי. לחצו כאן למעבר לצפיה בג׳לאטוס בחנות שלי או המשיכו לקרוא ועברו לחנות בסוף הפוסט.


הג׳לאטוס הם צבעים שמגיעים בסטיק ונראים ממש כמו שפתונים בהמון גוונים יפהפיים. הם מתוצרת חברת Faber castell, עשויים על בסיס מים, ללא חומצה, והם חברים טובים שלי 😍
אפשר לעשות איתם כל כך הרבה דברים, שזה לא ייאמן!


אפשר לצייר איתם ישירות על משטח: נייר, קרטון, קנבס, עץ ועוד, הם נוחים להפליא לציור, מפיקים צבעי יפהפים ועזים, בטקסטורה שמכסה הכל, שכיף נורא למרוח וגם לערבב עם גוונים נוספים. הם גם יורדים בקלות מהידיים וממשטחי העבודה, ומאוד סלחניים - אפשר להמשיך לעבוד עליהם שוב ושוב אם משהו לא מצליח כמתוכנן (למרות שמשום מה איתם זה כמעט לא קורה - הכל נראה טוב)!


אפשר גם לדלל אותם במעט מים ולקבל צבעי מים צבעוניים להפליא באינסוף גוונים (כי אפשר הרי לערבב מספר ג׳לאטוס יחדיו)



אפשר לצייר עם כמה גוונים (אפילו רק לשרבט כמה קווים או כתמים - זה מתאחד יופי אחר כך) ולרכך את המעברים בינהם. כאן בתמונה אפשר גם לראות כמה שהם מושלמים לעבודות נייר וסקראפ, כי קל מאוד לעבוד איתם מעל ומתחת ובשלוב חומרים אחרים (רק שימו לב שיש טושים שעלולים להסתם עם תציירו איתם מעל הג׳לאטוס)

אפשר לעבור על הצבעים עם מגבון לח, או עם אצבעות רטובות ממעט מים ולראות איך הם נמסים והצבע פורץ החוצה  - אינטסיבי ויפהפה, וזו גם דרך כיסוי מהירה מאוד למשטחים גדולים יחסית.



אפשר להמיס פרורי ג׳לאטוס בבקבוקון ספריי מים.


אפשר לשלב שבלונות בעבודה עם הג׳לאטוס - ואפשר לעשות זאת על יבש (פשוט לצייר עם הסטיק) או על רטוב _עם מגבון לח, או עם מכחול או אפילו עם מריחה באצבעות רטובות - זה יוצא ממש מרהיב. נראה לי שג׳לטוס ושבלונות זה שילוב מנצח ואני מאוד נהנית להשתמש בשבלונות מהחנות שלי (ביחוד בדביקות) בעבודה עם הצבעים האלו, הנה - תראו...


שדרוג נהדר:
אפשר לערבב מעט ג׳לטו וג׳סו (חומר לבן הדומה לאקריליק שמורחים כבסיס לציור על קנבס) ולתת כך מעט נפח, טקסטורה וגוון לדוגמאות שנוצרות באמצעות השבלונות


אפשר גם למלא את השבלונה בג׳סו לבן ולצייר על הדוגמה הנוצרת בג׳לאטוס יבשים או רטובים, לאחר שהג׳סו יבש (זה לוקח כמה דקות עד שעה עד יבוש מוחלט).

אני עיצבתי לעצמי חבילת דפים בטכניקה הזו


ולאחר מכן גם גזרתי והשתמשתי בהם ליצירת דף חדש ביומן האמנות שלי:



אפשר להחתים ג׳לאטוס על גבי חותמות - פשוט לצייר עליהן עם הג׳לטוס כדיו ואז להרטיב מעט את שכבת נצבע על החותמת עם מגבון לח ולהחתים. מתקבל אפקט שונה מהחתמה עם דיו, יפה לא פחות.



אפשר לצייר ציורים אמנותיים על נייר, עץ, קנבס, או קרטון, להשתמש רק בג׳לטוס או גם בצבעים נוספים, בטכניקת קולאג׳, טושים מסוגים שונים (לא כל הטושים מתאימים לעבודה עם ג׳לאטוס), לעשות שימוש בג׳לאטוס כמו שהם או להמיס, לדלל, ולערבב. כאן בתמונה למטה - ציור שלי עם ג׳לאטוס בלבד על קנבס עגול.





וכאן ציור מיקסד מדיה עם רקע יפהפה של ג׳לאטוס (מתנצלת שאין קישור לעמוד האמנית, מנסה לאתר אותו שוב)




הצבעים, כאמור, מאוד עזים, מתערבבים מצוין, ובעלי יכולת כיסוי מאוד גבוהה -   מה שהופך את הציור בהם לתענוג, ואת החשש מטעויות למזערי - כי אפשר לדלל, למחוק, לערבב לקבלת צבע אחר או לצייר על גבי השכבה מחדש.


נראה שהג׳לאטוס נוצרו כדי להכין  איתם רקעים נפלאים ליומני אמנות...


עוד שימוש מפתיע ומדליק לגמרי בג׳לאטוס הוא צביעת בדים. אפשר למצוא גם הדגמה יפה בסרטוני הוידאו בסוף הפוסט. אבל תראו את ה-quilt היפהפה הזה:


אז אלה צבעי הג׳לאטוס האהובים עלי, שמחתי להכיר לכן אותם גם.
אחרי כמה שנים של שימוש מוצלח מאוד בהם וקראש רציני ומחודש עליהם בשנה האחרונה - הבאתי אותם  לפני כשבועיים גם לחנות שלי.

תוכלו למצוא בחנות סטים בצבעים עשירים ויפים -סט bright, סט mix & match, סט מטאלי  - כולם עם 12 גוונים ובתוספת אביזרים שונים, וסט של ארבעה גוונים נחוצים מאוד: שחור, לבן, זהב וכסף.





ולסיום,
ריכזתי גם מספר סרטוני הדרכה לשימוש בג׳לאטוס:
ג׳לאטוס כצבעי מים
ג׳לאטוס כרקע של צבעי מים
רקע ליומני אמנות
טכניקות לשימוש בג׳לאטוס
פרויקט ג׳לטוס מפתיע על כרית ענקית
ציור על קנבס 





מוצרים מומלצים מהחנות שלי - Colourful way














17 תגובות:

  1. עשית לי חשק לגלידה וגם לצייר...

    השבמחק
  2. איזה יופי של פוסט! הצבעים נראים מהממים, חייבת לנסות

    השבמחק
  3. תודה על השיתוף.. ממש עושה חשק!

    השבמחק
  4. תודה שאת חושפת אותנו לעושר הזה!

    השבמחק
  5. וואו! איזה יופי של צבעים! פוסט מעולה!

    השבמחק
  6. איזה יופי! נראים נהדר, המרקם ממש עושה חשק לצייר

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, ונכון - המרקם רך מאוד ונוח מאוד לעבודה

      מחק
  7. פוסט יפה וצבעוני אראה גם לבת שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מיכל, אני חושבת שילדים ממש יאהבו את זה :)

      מחק
  8. ההתעסקות בצבעיפם הללו נראית כמו כיף אחד גדול!
    כמה יצירתיות!!

    השבמחק
  9. מדהימים. מפתים. נפלאים ! איך לא היכרתי אותם עד היום ?!?

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...