יום שלישי, 25 ביולי 2017

אמנית המברשות

רבקה סזאטו (Rebecca Szeto) היא אמנית אמריקאית המתגוררת בסן פרנסיסקו.
כבר קרוב ל-20 שנה היא יוצרת יצירות מיוחדות במינן - על גבי מברשות ציור ישנות. את ידיות מברשות הציור הישנות היא מגלפת ביד, ומעניקה להן פנים - הן בהשראת נשים אנונימיות שמצאה מעוררות השראה בתוך יצירות אמנות שאהבה והן בהשראת נשים ידועות יותר או פחות מבחינה הפוקוס ההיסטורי עליהן, אשר משתייכות למגוון תקופות, מעמדות ואזורים. 
 
Angela Isadora Duncan
 
האמנית מספרת שמרגש אותה המרווח שבין השפות והתרבויות - ושם מתחילה ההשראה שלה, יחד עם חומרים שהיא מוצאת בסביבתה הקרובה כמו חלודה, דבורים מתות, שאריות חומרי יצירה וכמובן מברשות ישנות וחבוטות. היא מאמינה מאוד במשחק ומקריות ככלי יצירה, וכך החומרים המונחים לפניה מתנתקים מיעודם המקורי, ואופיו האמיתי של החומר נחשף.
 
 
בשלב מוקדם יותר בקריירה שלה עבדה האמנית במתן גימורים במראה ישן לחפצים חדשים - כגון כלים או בניינים, ואת המיומנות הזו היא מביאה איתה ליצירה עם המברשות. היא צובעת שכבה אחרי שכבה, בעבודה שהיא מחשיבה כמעט מדיטטיבית.  מעניין שאוסף המברשות התחיל בכלל ברגשי אשמה על כך שאנשים זורקים אותן לפח כשהן חסרות תועלת עבורם, והיא בחרה להציל אותן מהגורל הזה וליצור באמצעותן.
 
 
את כל היצירות ניתן לראות באתר שלה, וללמוד עוד על כל אחת מהדמויות שהיוו השראה ליצירה.
 
 
 
 
 
 

SaveSave

2 תגובות:

  1. תודה רבה על פוסט מעניין ומרחיב אופקים!!! אהבתי מאוד את עבודותיה עבורי מהווה השראה .🙏🏻

    השבמחק
  2. איזה מקסים !!! הרעיון והביצוע . תודה

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...