יום שישי, 2 ביוני 2017

הכרות עם יומני אמנות - סדנה חדשה

שמחה לספר לכן על סדנה חדשה, העוסקת בנושא שמלהיב אותי כבר הרבה מאד זמן, ובכל יום מחדש: יומני אמנות!


סדנת הכרות עם יומני אמנות היא חויה מיוחדת ויצירתית מאוד, שמתאימה לכל אחת, ואין בה  חוקים, כללים או מגבלות - אלא הרבה  דימיון, הבעה עצמית, משחק, התנסות, העזה, כנות, סקרנות וכיף.


אבל בואו נתחיל בלהכיר קצת את תחום יומני האמנות, לטובת מי שאולי עוד לא נתקלה...
יומן אמנות זה מדיום אמנותי והבעתי נפלא … תארו לכם – לשפוך את לבכן ליומן סודי, הכתוב בשפת סתרים המובנת רק לכן – שפה שאינה מילולית, אלא ויזואלית, אמנותית. מקום פרטי שאפשר לתת בו מקום לרגשות, לתחושות, לאינסטינקטים, לזכרונות. לתת לתת מודע לצוף, ולהעביר אותו ישירות, ללא צורך בתרגום מילולי – הישר אל הדף.





יומני אמנות נקראים גם יומנים ויזואליים ואפשר גם לקשר אותם בקלות למונח האמנותי מיקסד מדיה (mixed media) שפרושו שימוש בחמרים, צבעים וטכניקות רבים יחדיו. אפשר להשתמש בעפרונות, טושים, צבעי מים, קולאג', חותמות, שאריות נייר, תויות, חתיכות בדים, דיו, אפילו לצייר עם האצבעות, וזה רק ״על קצה המזלג״...





במהלך שלוש שעות הסדנה ניצור, נתנסה בצבעים, טכניקות וחומרים ופשוט נביע את עצמנו באמצעות שפע החומרים והטכניקות שנלמד, וכך ניצור דפים ורקעים ראשונים ביומן האמנות האישי שלנו (את היומן עצמו מקבלים במתנה בסדנה).





בסדנה נלמד אפילו להכין כלי עבודה בעצמנו, וניצור חותמות ושבלונות, מחפצים יומיומיים שלא חשבנו עליהם לפני כן בהקשר יצירתי.





חשוב לי להבהיר שוב ושוב שהמוטו שלי בכל הנוגע לסדנאות של יומני אמנות הוא ש״הכל מותר״! זה ממש מגרש משחקים (עם צבעים, ניירות וכלי עבודה במקום נדנדות ומגלשות) ואנחנו הולכות להנות כמו ילדות :)







זו באמת אחת המטרות החשובות ביותר של העשיה שלי, הן כיוצרת והן כמנחת סדנאות (בתכלס גם כאשה ובן אדם) - נושא ה״להרשות לעצמנו! ״ לא לדפוק חשבון, לא להתבייש, ולא להתחבא, אלא להנות מהמשחק, מהשעשוע - להתנסות, להיות אנחנו במלואנו. רק על ידי ההעזה, החופש, אפשר לגלות מה באמת מענין אותנו, נוגע בנו, מרגש אותנו, ולהגיע בהשראתו למחוזות חדשים. ואני מבטיחה לכן חויה שכזו בסדנה.



לא רק שמותר להעיז, ורצוי להוריד לכמה שעות את החשש מביקורת עצמית או חיצונית, אלא שאני באופו אישי אעודד ואסייע בכך לכל אחת ממשתתפות הסדנה.



סדנת ההתסות ביומני האמנות מאפשרת לכן להביע את עצכן בחופשיות, להנות ממפגש עם חומרים, וגם ממפגש עם יוצרות אחרות, ליצור בסטודיו מקסים ומאפשר, באוירה יצירתית שמעוררת השראה.


אחרי המפגש יהיה לכן יומן אמנות חדש ומלא בדפים שרק מחכים להתמלא, ותוכלו לאחר המפגש הזה להמשיך למלא את דפי היומן גם בעצמכן, בבית.




הסדנה נותנת את הליווי, ההנחיה, והמסגרת הראשונית, ומעודדת להמשיך ולהמשיך עוד ועוד גם לאחריה...





הסדנאות כוללות יומן אמנות אישי עליו תעבדו וגם תקחו אותו הביתה עם סיום הסדנה, שימוש חופשי בכל חומרי היצירה במהלך הסדנה וכיבוד.










הסדנה מתאימה לכולן, ללא קשר לניסיון קודם או רמת כשרון. כל מי שרוצה ליצור, לפתח את היכולת שלה להביע את עצמה, להנות או לשחרר מחסומים - תהנה מאוד מהסדנה.




כתבו לי ל: irisfgl@gmail.com או התקשרו: 054-3051344.
אשמח לפגוש אתכן בסדנאות :) איריס.



עדכון: נוסף פוסט חדש, בו אני נכנסת לעומק הסדנה  - מוזמנות לקרוא כאן: http://colourfulway.blogspot.co.il/2017/06/blog-post_18.html


SaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSave
SaveSaveSaveSave
SaveSave

5 תגובות:

  1. נראה מעולה, אשמח לסדנה כזו בחופש הגדול, האם יש מצב בדרום

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יפה!
      הסדנה לא תצא מגבולות תל אביב והמרכז, אבל בחופש הגדול בהחלט יתקיימו מפגשים נוספים.

      מחק
  2. מענין אותי. באילו שעות בדיוק? כתובת?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אורית, עשר עד אחת. ואת מוזמנת גם לקרוא את הפוסט החדש בבלוג, יש בו גם מידע נוסף. אני זמינה לכל שאלה בטלפון 0543051344 או באימייל irisfgl@gmail.com

      מחק
  3. תודה רבה
    יש המון סדנאות בתחום
    ויש גם בתחומים אחרים כמו סדנאות תיאטרון

    תמיד כיף ללכת לסדנא

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...