יום שבת, 29 באפריל 2017

בגדים קטנים באהבה גדולה

יש לי תחביב אחד מאוד רציני שמעסיק אותי מאז אמצע בית הספר היסודי. מעולם לא הפסקתי להתעניין בו ולהנות ממנו, למרות שהוא פשט ולבש צורות חדשות בכל תקופה, וכמה שהתאור הזה של ללבוש ולפשוט מתאים כאן....


התחביב הוא ציור אופנה. אני אוהבת לצייר אופנה, להמציא מראות, לעצב בגדים, תיקים ונעליים, ולהמציא טרנדים - וכל זה על דפים לבנים, בדרך כלל בבית.
אין לי ולא היתה לי מאז גיל עשר שאיפה להיות מעצבת אופנה, או לעשות עם זה שום דבר מסחרי, אבל אני פשוט לא יכולה שלא לעצב ולצייר אופנה, כל הזמן, ויעידו על זה המורות המתלוננות על השרבוטים הבלתי פוסקים (זה הזמן להגיד לכן מורות קוטריות משנות השמונים - זה פשוט לא עניינכן!!!), וכל מי שחלק איתי חלל עבודה או בית, או אפילו כל מי שמעיז להניח לידי נייר שהוא בעצם צריך שיחזור אליו בלי שרבוטים של נעליים ופרצופים יפים (סליחה! סליחה!)




אני זוכרת את עצמי כילדת שנות השמונים מציירת בגדים לפי מיטב הגרוטסקה של התקופה כולל בגדי גוף, שיער גלי, ורשתות שונות ומשונות.
בתיכון כבר התמחיתי בעיצוב נעליים עם עט פיילוט על נייר, וכל חברותיי לספסל הלימודים רצו לקנות כאלה אם רק היו בנמצא... זכורות לי גם הערות  הערות שכל הנשים שאני מציירת כל כך יפות אבל נראות רעות. האמנם? אני עדין מגינה עליהן בחרוף נפש - הן לא היו רעות, רק רציניות - הן הקדימו בלוק שלהן את זמנן! הביטו על מסלולי התצוגות היום ולא תמצאו דוגמנית מחייכת אחת, אם תתקלו בפרצוף שהוא בחזקת ידידותי זה כבר השג גדול. אז פשוט הקדמתי את זמני. :) 


אפרופו זה - תמיד הרגשתי שאני מזהה אלמנטים שהמצאתי בעצמי אצל מעצבי על או כטרנדים שולטים, לפעמים אפילו כמה שנים אחרי שחשבתי עליהם. תמיד  (זה עדיין קורה ) אני שמחה על כך :)



בכל אופן, לאחרונה הכי כיף לי לשלב בין הציורים שלי גם יצירות אופנה קטנות מבד. אני מעדיפה לעצב עם סרטי בד בעיקר, זה מרגיש לי נכון יותר לתהליך העבודה שלי. אני בוחרת את הסרטים שהכי עושים לי את זה, אלה שמתאימים להשראה שלי באותו שבוע ולסוג המראה שאני רוצה ליצור. יש לי אוסף סרטי בד יפהפיים שמתחדש כל הזמן...


ההשראות שלי הן מתקופות, נושאים וסגנונות שונים, ולמרות שבכל תקופה יש הלך רוח מסויים שמוביל אותי, בכל יום אני יכולה לרצות ליצור בהשראה אחרת לגמרי. לדגומה - כשאני מביטה על יצירות אופנה מינאטוריות מלפני כמה חודשים, אני רואה הבדל ברור לעומת העיצובים של השבוע. דרך אגב - אם תרצו לעקוב באופן יומיומי אחרי ציורי האופנה שלי, ממש אשמח אם תעשו את זה דרך האינסטגרם שלי.


בקרוב אני מתכוונת לעשות לכל יצירה כזו סטיילינג מושלם, להתאים ״דוגמנית״, חלל, ואווירה ולהפוך אותן לאיורים שלמים ומיוחדים במינם, שלא דומים לאף דבר אחר שאני מכירה, כי הם כל כך ״אני״.
עוד לא החלטתי אם כל האיור יהיה עשוי מבד, כמו הבגדים, או שאשלב גם חומרים אחרים כגון ניירות דקורטיבים, משטחי עץ,  ואיור קלאסי בדיו או עפרון על נייר. מבטיחה לעדכן כאן בבלוג:)


ולפני שאאחל  יום עצמאות שמח, אני רוצה לספר שיש מבצע מקסים בחנות לכבוד 69 שנים למדינת ישראל - המוצרים הכי שווים ויקרים בחנות נמכרים עד צאת החג ב-69₪ ש״ח בלבד, זו הנחה ענקית ומדובר על מוצרים שאני ממש אוהבת ולכן אני ממליצה בחום!

חג שמח, איריס

2 תגובות:

  1. וואווו הבגדים כל כך יפים
    הבדים מהממים
    הלוואי והיית תופרת לי :)

    השבמחק
  2. עיצובים נהדרים. גם אני כילדה ונערה נהגתי לצייר ולשרבט ציורי אופנה עם דוגמניות ארוכות רגליים. אני מאד מאד אוהבת את יצירות האופנה שלך עם בדים. הן מאד מקוריות ועושות חשק לקחת מספרים ולהתחיל לגזור גם...

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...