יום חמישי, 30 ביולי 2015

ג'לי פלייט

כששמעתי בפעם הראשונה את צרוף המילים  "ג'לי פלייט" - יותר מכל זה נשמע לי כמו קינוח. 
הופתעתי לגלות שמדובר בכלי יצירה מלהיב וממכר, ואני רוצה לחלוק אתכם את התגלית. ואם בסוף הפוסט תרצו גם - 
ניתן להזמין ג'לי פלייט  מהחנות שלי. תמצאו בחנות גם גלגלת ומסרקי טקסטורה.

מוזמנים לצפות בסרטון הבא שמדגים על קצה המזלג את העבודה עם משטח הג'לי פלייט:
כשצפיתי בסרטון, כל מה שחשבתי לעצמי היה - "אני-צריכה-כזה-מיד!" ואכן, מהרתי להזמין.

כך השולחן שלי נראה אחרי שעה של ג'לי פלייט...

אז מה זה ג'לי פלייט? משטח ג'לי קשיח אך עדין, עליו מורחים שכבה דקיקה של צבע אקריליק, מטביעים עליו בקלות רבה  טקסטורות שונות מכל הבא ליד - גזרי נייר, עטיפות פלסטיק, נייליון פצפצים, סרטים, חותמות ועוד, ויוצרים כך הדפס מונופריט (הדפס חד פעמי שאינו ניתן להדפסה חוזרת) על גבי נייר בפעולת הידוק  פשוטה וקלה. התוצאה מפתיעה ושונה בכל ניסיון, שכבת הצבע דקיקה עד כדי כך שכבר בהרימנו את הדף ממשטח הג'לי - הצבע יבש לחלוטין ומוכן לקבל עוד ועוד שכבות מפתיעות, ובסך הכל מדובר בחויה אמנותית להפליא, כיפית ברמות על ומרגשת שילדים ומבוגרים נהנים ממנה במידה שווה. 

הריגוש שבמציאת טקסטורות מיוחדות ברחבי הבית, בהתנסות בהן על גבי המשטח, בהפיכת היומיומי והפשוט ליצירת אמנות, בהפתעה המצפה לנו מאחורי כל דף שאנו מהדקים למשטח, שבהוספת שכבה לשכבה, בחשיפת התוצאה המפתיעה - אין לי מילים לתאר את זה. זוהי התנסות מרגשת ויצירתית מאוד. כשצוברים גם מעט ניסיון וטכניקה אפשר להגיע לתוצאות יפהפיות ולעשות שימושים של ממש בתוצאות המודפסות.
 ארט ז'ורנלינג בטכניקת ג'לי פלייט

איך מתחילים את העבודה עם ג'לי פלייט?
כל מה שתזדקקו לו הוא משטח ג'לי פלייט(, גלגלת גומי להדפס (אני אגלה לכם בסוד שאני משתמשת גם בגלגלת ספוג רגילה וזולה, היא עושה עבודה לא רעה בכלל ועולה רק כמה שקלים במקום מאה פלוס פלוס, ויש גם כמה פתרונות ביניים מענינים כמו גלגלות מחנות אפיה שעולות 20 ש"ח בקרוב), כמה צבעי אקריליק, ערמת ניירות (כמה שיותר - יותר טוב, כיף להדפיס בקצב ולעשות המון נסיונות מענינים. שימו לב שלאיכות הנייר השפעה רבה על התוצאה הסופית, לכן שווה לגוון בסוגי הנייר, עוביו וגווניו) ומגוון משטחים מענינים לטקסטורה, שיפתיעו אפילו אתכם. הנה כמה מעניינים במיוחד: משטחי פלסטיק מחולקים המשמשים כאריזות פנימיות של ופלים ועוגיות, פקקים של טושים, שבלונות ממגון סוגים, בדי תחרה מחוררים או מפות שעוונית בדגומת תחרה, כלים חד פעמיים, נגזרות מניירות מקופלים, ניירות שחוררו בפאנצ'ים, מסרק ועוד. 
עבודה יפה עם חותמות ושבלונות
אופן העבודה: 
מסירים את הנייר המגן ממשטח הג'לי פלייט החדש (צד אחד מספיק),
ממקמים כמה נקודות קטנות של צבע אקריליק איכותי על גבי המשטח (כל כמות האקריליק על גבי המשטח בגודל  5*7 שאני מוכרת בחנות שלי אמורה להיות בגודל גרגר אפונה ואפילו פחות). מורחים את הצבע באמצעות הגלגלת באופן אחיד על גבי המשטח, בתחילה נראה כי אין מספיק צבע, אך מהר מאוד מגיעים למריחה אחידה ודקיקה, כמעט שקופה, אם יש צורך - הוסיפו טיפת צבע, אך לא כדאי "להציף" את המשטח, מריחה נכונה היא אחידה וכמעט שקופה.
מטביעים בעדינות את הטקסטורות על גבי המשטח: מניחים את החפץ הרצוי, לוחצים בעדינות, ומסירים את החפץ בלי לגעת במשטח הצבוע, על מנת לא להוסיף ליצירה גם טביעות אצבעות.
כעת ניתן גם לשאיר על גבי המשטח "מסכות" שימנעו את העברת הצבע באזורים הרצויים וישמשו חוצץ בין הצבע לנייר: שבלונות, גזירי נייר וכד'.

דרך נהדרת ליצור מסכות אמנותיות לגמרי לבד.


מניחים דף נייר על גבי המשטח, מהדקים ומצמידים עם הידיים, ומרימים את הדף. הדפס הג'לי פלייט עבר אל הדף! מניחים ליבוש של מספר שניות, אם יש צורך, וניתן להדפיס על גבי הדף את השכבה הבאה בקומפוזיציה חדשה ובצבע שונה.
הדפס על גבי נירות שחורים נותן תוצאות מפתיעות לגמרי!

את המשטח מנקים על ידי הידוק של נייר חדש הסופח אליו את שאריות הצבע, וניתן גם לעבור עם מגבת נייר לחה. ניתן גם למרוח ישירות את הצבע החדש, לתוצאה מפתיעה ומעניינת אף יותר, והרי כל תוצאה בשימוש בטכניקת הג'לי פלייט היא מרתקת ומסקרנת.


ככה זה נראה כשבחרתי  לא לנקות את המשטח, ופשוט להמשיך עם צבע נוסף... 

ניתן להדפיס בקלות רבה גם על בדים, ואז יש לעשות שימוש בצבע המתאים להדפס על בד, או להוסיף מקשר מיוחד ההופך אקריליק רגיל למתאים לבד. 
הדפסה על בד מהבלוג הזה
בבית שלנו הג'לי פלייט הוא להיט אהוב במיוחד, ואני חושבת שאין מי  שלא יהנה ממה שיש לכלי היצירה המקסים הזה להציע - יצירתיות, אמנות, הפתעה, אלתור, מיידיות, וקסם של צבעים! תהנו!
לסיום, עוד סרטון יפה שמדגים בצורה מצוינת את העבודה עם הג'לי פלייט:



ניתן להזמין ג'לי פלייט  מהחנות שלי. תמצאו בחנות גם גלגלת ומסרקי טקסטורה.
SaveSave

13 תגובות:

  1. היי נשארו ג'לי פלייט למכירה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, לא נשארו. תודה על ההתענינות

      מחק
    2. הי, הם הגיעו השבוע. מוזמנת לקנות אותם בחנות האינטרנט שלי. הקישור נמצא בפוסט. .תודה :)

      מחק
  2. תשובות
    1. הי איריסף סליחה שלא ראיתי את ההודעה עד עכשיו. אין לי מלאי חדש של ג׳לי פלייט, תודה על ההתענינות.

      מחק
    2. הי. עדכון - כבר יש ג׳לי פלייט בחנות. בפוסט תמצאי את הקישור לקניה. תודה :)

      מחק
  3. האם אפשר להזמין ג'לי פלייט?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי איילת, תודה לך אבל אין לי בחנות ג׳לי פלייט למכירה

      מחק
    2. הי איילת. כבר הגיעו הג׳לי פלייט. הקישור לחנות נמצא בפוסט.

      מחק
  4. נראה מקסים צבעוני שמח עם אין סוף אפשריות ומגרה ליצירה 😊

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש כך. וכששאני חושבת על זה - הג׳לי פלייט הוא אמצעי מושלם לעיצוב ניירות - יכטל מאוד לעניין אותך

      מחק
  5. הי איריס
    האם הגלי פלייט מגיע עם אריזת קופסה שקופה לשמירה על הגלי פלחיט ולא רק ניילון?

    השבמחק
  6. איך מנקים את הגלגלת?

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...