יום רביעי, 19 ביוני 2013

SMASH

לאחרונה נתקלתי במוצר מקסים שמילא אותי בהרבה השראה והנאה - 
SMASH - מעין הכלאה בין יומן אישי, לוח השראה, ספר סקיצות, ומגירת פיצ'יפקעס, כל זאת ארוז כמחברת מושקעת ועבת כרס, בעיצוב יפהפה עם דפים מאויירים ומדליקים באמת.

ה- SMASH מוציא ממני את המיטב. כנראה שכבר התרגלתי כל כך לעשות Pin בפינטרסט  לכל תמונה יפה ברחבי הרשת, עד שכמעט שכחתי  את ההנאה שבעבודה דומה בעולם האמיתי, עם דבק, מספריים וערימת מגזינים שווים, או להבדיל - דף ועט. 

אחרי שנים במרחב הדיגיטלי אני לפתע מרגישה שוב את הפשטות וההגיון בריכוז חומרים מעוררי השראה במקום אחד, אמיתי, בו ניתן לתעד, לדפדף, לחזור למקום בו הפסקנו ולהמשיך משם במקום לפתוח תיקייה ועוד תיקייה חדשות לבקרים. זה קצב שונה, שיש בו חדווה.  


מחברות SMASH מגיעות במגוון עיצובים (אני נתקלתי בשלושה פה בארץ ובחרתי
בדגם האדום) ומלאות ברעינות חכמים: העט-טוש המצורף למחברת איכותי מאוד,
וצידו השני, למרבה ההפתעה, הוא בעצם סטיק דבק. ישבתי עם המחברת בבית קפה
ושרבטתי והדבקתי להנאתי בשיא הטבעיות והנוחות. קיימים גם מוצרים משלימים ויפים 
בזכות עצמם שניתן לקנות בנפרד כגון אטבים (כמה שהם מתוקים?), גומיות רחבות
להידוק המחברת וסגירה חזקה שלה (וזאת מכיון שיש במחברת גם כיס פנימי
לשמירת פריטים ללא צורך בהדבקה), תוויות דביקות, וואשי טייפ עם סלוגנים ועוד



הדפים מעוצבים באופן שובה לב וכל אחד מהם שונה ומיוחד. בחלקם גם משולבים 
טקסטים שובבים ומאתגרים הגורמים לנו לצלול פנימה ומניעים אותנו להוציא החוצה על 
גבי הדף... כאן לדוגמה התחלתי להעלות על הכתב דברים שאני אוהבת וכשצצים רעיונות
נוספים אני מוסיפה בשמחה .




אך עם כל הכבוד לכתיבה, אני באופן אישי נהנית במיוחד להדביק ולמקם בין העמודים
היפהפיים איורים ופיסות נייר חשובות ששמרתי לאורך השנים, וליצור בינהם שילובים 
מעניינים שמרגשים אותי. האיור הזה למשל הוא בן כמה שנים טובות לפחות, וסוף סוף 
מצא לו בית חם ליד שני היצורים המאויירים של  SMASH




אני רוצה לחזור לרגע להשוואה בין העולם הדיגיטלי לעולם האמיתי. בצמד העמודים הללו, 
כל פריט מתפקד כ-shortcut. כל פיסה שהדבקתי בהם מסמנת לי דבר הקשור לפרויקט 
שאני עובדת עליו, מתכננת אותו או חולמת אודותיו.
 את תווית התה היפהפיה והבלויה אני שומרת כבר אולי חמש שנים, ואני אגלה לכם  לאיזה
shortcut היא מובילה... אתם מכירים בוודאי את סוזאן של לאונרד כהן, עם התה והתפוזים
שהגיעו כל הדרך מסין? אני חולמת על פרוייקט סוזאן ומקדמת אותו בלב כבר המון שנים.
זה מה שהתוית הזו מזכירה לי, ועכשיו אני בטוחה שהיא לא תאבד ושהיא תחכה
בסבלנות ועקשנות עד שהפרויקט יצא לפועל. מסתבר שאין שום דבר מביך, טיפשי או מיותר
 מכדי לעשות בו שימוש במחברת האוצרות הזו ... היא יכולה בקלות לשמש גם כמגירת
פיצ'פקעס אהובים. אנחנו יודעים למה כל פיסה ופיסה נמצאת שם, גם אם זר לא יבין זאת :)




העמוד השמאלי היפהפה נראה לי מתאים ללוות את הקולאג' שלי שהיה תלוי מעל 
שולחן העבודה. לדעתי הם משלימים וניזונים האחד מהשני



 עמוד נוסף לדוגמה. לא נגעתי... לא בדיוק הגרפיקה הרגילה שאנחנו רגילים לפגוש 
במחברות, וטוב שכך :)




לפעמים קצת קשה להבחין מה העיצוב המקורי ומה תוספת שלי. המרילין שלי, 
וכל היתר - SMASH




עמוד ממגזין שאהבתי מצא לו בית חם. איורי הבתים הארופאים היפהפיים שגיליתי
בעמוד הימני השלימו לי התחושה שרציתי להרגיש כל פעם שאני מביטה בצילום. לאט 
לאט אוסיף פריטים חדשים לתמונה ואני מקווה שבהדרגה יתגלה פה לוח השראה רציני.




עוד כמה דוגמאות לגרפיקה המגוונת והיפהפיה




החוויה, כפי שאני יכולה לסכם אותה בינתיים, לאחר ימים של התנסות, היא ממש כשל ספר
אוצרות אישי. מקום מיוחד שניתן לשמור בו דברים יקרים ללב ואישיים, מקום שמזמין לחלום,
לשרבט, לדפדף, לחשוב... העובדה שהדפים אינם חלקים ואפילו אינם חוזרים על עצמם,
גם היא נותנת דחיפת מרץ  והנעה לפעולה 






ולסיכום, כמה רעיונות -  מה כדאי לעשות עם מחברת הסמאש? 
  • לאמץ כספר סקיצות ורעיונות יפהפה, לא למעצבים ואמנים בלבד!
  • לקנות לחב/רה טובה לכבוד פרויקט חדש ומרגש - חתונה, עבודה חדשה, קניית דירה וכו'.
  • להפוך ליומן  טיול בו שומרים מזכרות, כרטיסים, תמונות, מפות, רשמים ועוד
  • לקנות לנער או נערה שניה לפני היציאה לחופש הגדול. מקום נפלא לתעד, לתכנן, ולשמור על קצת נופך "חינוכי",  זה יבטיח לפחות כמה שעות פחות מול הטלויזיה. ה- smash כל כך יפה וקולי שהם לא יעמדו בפתוי!
  • לקנות לעצמנו כדי לצלול פנימה. אין על זמן איכות עם עצמנו כשהמחשב סגור.


קולקציית SMASH של חברת K&company משווקת בישראל ע"י חברת סופרקיט.

10 תגובות:

  1. איריס, אני כ"כ אוהבת כשאת נותנת הצצה לאיורים שלך. קסום!!

    השבמחק
  2. שמעתי כבר כל המחברות SMASH הללו מזמן, ועכשיו עוררת בי את הרצון לרוץ ולקנות אותם... תודה!

    השבמחק
  3. אחד הפוסטים היפים ביותר שלך. שיחקת אותה.

    השבמחק
  4. ממש ממש מקסים! רעיון מעולה לטיול הבא שלנו

    השבמחק
  5. התלהבתי מאוד מהמחברות, אך נכנסתי לאתר של 'סופרקיט' ולא מצאתי שם את המחברות... מוזר.

    השבמחק
  6. ממש כמו הכותב/ת שלפני, גם אני התלהבתי אך לא מצאתי זכר למחברת או אזכור לחברה או למחברת באתר של סופרקיט.
    אשמח לתגובה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, אני שמחה לשמוע שהתלהבתן מהמחברות. מסופרקיט מוסרים שניתן להתקשר אליהם ישירות ולקבל הכוונה היכן ניתן למצוא את המוצרים הרצויים בקרבת מקום מגוריכם, או לחילופין כל חנות יצירה העובד עם סופרקיט יכולה להזמין עבורכם את הסמאש ולקבלו במהירות.

      מחק
  7. היי איריס,

    אז הנה, מצאתי את הרשומה המדוברת. :)
    אכן, הקדמת אותי בערך בחודש.
    אני הזמנתי את שלי דרך האתר של החברה המייצרת ישירות, עושים משלוח שהוא טיפה יקר, אבל יש שם כמובן את מלוא ההיצע. לא יודעת אם בארץ יש הכל....?

    בכל מקרה, מדובר על אחד הדברים הכי משמחים שיש. מאז הוואשי טייפ לא ידעתי שמחה שכזו! :)

    כפי שסיפרתי לך, אני עושה מהמחברת שקניתי אלבום שנה לנגה, שעוד שניה בת שנתיים (כן, כן, וורי לייט בלומר, אבל לרוב יוצאים לי מזה דברים טובים)... תענוג צרוף.

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...