יום רביעי, 5 ביוני 2013

שימוש חוזר בספרים - פוסט מיוחד לשבוע הספר

אני מאמינה בשימוש חוזר בחפצים, ודווקא באהובים שבהם, כי ממילא הם אלה אשר מצד אחד אין בהם יותר צורך פרקטי, אך מן הצד השני כל כך קשה לוותר עליהם.
וכך גם בספרים...  אני אוהבת לפנות מקום על המדף לספרים נוספים ולא תמיד מצליחה באמת לשחרר, וגם אם אין לי כוונה לחזור ולקרוא בספר מסויים,לעיתים קרובות יש לו מקום חם בלבי, בזכות הסיפור, הגיבור, התקופה בה קראתי בו, האדם שנתן לי אותו ולעיתים אפילו העטיפה היפה (הרבה, הרבה ספרים קניתי בזכות העטיפה :)
אז היום, לכבוד שבוע הספר, ולכבוד הספרים הנפלאים החדשים שנבחר בקפידה ויתפסו מקום של כבוד על המדפים שלנו, הנה רעיונות נהדרים לשימוש חוזר בספרים שאולי כבר איננו צריכים, אבל ליבנו לא מתיר לנו למסור או לפנות. רעיונות מכובדים ומקסימים שאני מתכוונת ליישם את חלקם כבר בקרוב. ומה אתכם?

טבעת חצובה מתוך דפי ספר. תכשיט יפה ומינימליסטי שיכול לטמון בחובו מסר עוצמתי
LITTLEFLY Literary Jewels by Jeremy May



כבר כמה שנים שאופנת תיקי הערב וספרים קלאסיים נפגשים מדי פעם אצל מעצבים שונים,
אפשר להזכיר בקלות את אולימפיה לה טאן  וקייט ספייד. כאן תמצאו הדרכה ועוד תמונות
מעניינות של תיק הערב היפהפה הזה אשר בקלות גם יכול להוות עילה מתאימה לפצוח בשיחה
ידידותית בכל בר או מסיבה



ועוד תיק חמוד ביותר, בעיצוב קייטלין פיליפס
כדאי לבקר בחנות שלה ולהתרשם מכל הדברים היפים שהיא תופרת



עדיין תיק, אבל מסוג אחד לגמרי. פשוט וכיפי להכנה, ואני לא מכירה הרבה
ילדות, או נשים (כחכוח קל בגרון) שלא יתמוגגו לקבל אחד כזה.





BOOKBOOK -  אין כמעט ניגוד גדול יותר מאשר זה שבין ספר ישן ללפטופ מבריק.
מה דעתכם על תיק לפטופ עשוי ספר ישן בתפירה יפה ועם ריצ'רץ' תואם?
עיצוב מקורי שכבש את עולם הגיקים בסערה -  שמונים דולר והוא שלכם



מסגרת תמונה מספר ילדות בעיצוב מתוק כל כך.
אם יש כבר מסגרת מצויירת "בילט אין" זה יכול להיות מושלם למיקום התמונה.
ספר עב כרס יהיה מצויין, כי כך נוכל להבטיח את יציבות המסגרת.



אופציה טובה נוספת למסגרת תמונה מספר, נחמד לחתוך את הדפים בהדרגה 
להדגשת העומק, בדומה ל- shadow box



מנורה מערמת ספרים. בלאגן מסוגנן וקצת ראסטיק שיק



מנורה מקסימה לשולחן הצד, נפלאה לקריאה לילית



ואם כבר קריאה לילית, אני חושבת שאלה הסימניות הכי מקסימות שראיתי. 
יש בהן איזה קסם ישן ומכשף, המכניס מייד לאוירת קריאה 



אותיות דקורטיביות לקישוט המונחות על מדף או תלויות על הקיר אנחנו מכירים כבר מזמן.
גרסאות מעץ, קרטון ובד נמכרות בחנווית רבות. אבל אותיות דקורטיביות מספרים?
בשבילי זה חידוש, ורעיון סופר מדליק! הנה ההדרכה



. ואחרון חביב ביותר - שעון ספר


כל ז'אנר ספרותי יעניק לשעון מראה אחר לגמרי. על איזה סגנון אתם הייתם הולכים?
אני חושבת שאבחר ספר בישול ואכין שעון למטבח :)

8 תגובות:

  1. פוסט מקסים מלא רעיונות שבחיים לא הייתי חושבת עליהם

    השבמחק
  2. פוסט מדליק מעורר השראה ורצון לסדר את מדפי הספרים העמוסים לעייפה. תודה.

    השבמחק
  3. פוסט מדליק מעורר השראה ורצון לסדר את מדפי הספרים העמוסים לעייפה. תודה.

    השבמחק
  4. ממש פוסט מקסים!!!
    אבל יש לי בעיה נפשית, אני לא יכולה "להרוס" (כאן הכוונה למחזר כמובן- אבל עדיין...) ספרים :)

    השבמחק
  5. כל כך נהנתי מהרשומה הזו!!!! כמה פינטרוסים שאני עשיתי!!!!
    תודה רבה ושבוע נפלא
    שולי
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2557193

    השבמחק
  6. פוסט נהדר!

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...