יום רביעי, 8 במאי 2013

תה כהשראה

פוסט שלם על תה, ואני בכלל משוגעת על  קפה - איך זה קרה?
ישבנו במסעדה אסייתית, ועם הקינוח חרגתי ממנהגי והזמנתי תה - השמות והתאורים היו כל כך אקזוטיים שפשוט הייתי חייבת לנסות. התה הוגש בכלים מיוחדים, והיה כל כך מתאים ומענג בסיום הארוחה. בעודנו לוגמים, בעלי סיפר לי שקרא על מדיטציית תה - מעין  טקס קבוע בסיומו של יום בו לוגמים בשקט מהתה ועם כל לגימה מביעים תודה על דבר מה. להפתעתי מצאתי את עצמי מהרהרת בתה, בריח, בתחושת הרוגע שהוא השרה, בסיפור המדיטצייה, והבנתי שתה הוא השראה. חקרתי, חיפשתי וגיליתי שתה ועיצוב הולכים יד ביד, ותה, אולי אף יותר מקפה זוכה למגוון אדיר ומרגש של מחוות עיצוביות:
Tea Forté מוכרים תערובות תה משובחות וכלים משלימים מרהיבים, והתחבבו על לקוחות 
רבים ברחבי העולם (אופרה וינפרי, למשל). כמה יפה התיון האלגנטי והעדין שלהם, עם 
סמלם המסחרי - העלה המבצבץ 



 
פרפר עדין מרפרף על שפת הספל. תיון בעיצוב Yena Lee



ומפרפר - לציפור. עוד תיון מיוחד מאוד שכבר התארח פה בבלוג -בפוסט האוריגאמי
תיון אוריגמי בעיצוב Natalia Ponomareva



:
עיצוב גאוני וגורף פרסים - 
תיוני הקמומיל של Boh מעוטרים בדיו אכיל העשוי תה. בכל תיון מצויר סמל מלחיץ 
אחר - שריפה, ויכוח, הר געש מתפרץ ועוד. לאחר טבילת התיונים במים רותחים, הופכים
המים לתה ומתגלה ציור אחר על גבי התיון - הר געש חוזר להיות רק הר, השריפה חוזרת
להיות להבה יציבה ושקטה, והויכוח הופך לשיחה. התהליך הפיזי שעובר התיון משקף את
התהליך המנטלי המקביל אצל האדם השותה מן התה - מלחץ לרוגע. 



תרגיל מעניין בקורס עיצוב אריזות: מארז מושלם ושטוח המכיל קרש חיתוך, סכין 
ומקשת תה. סכין קטן נשלף ממגש החיתוך ואיתו פורסים חתיכת מן התה, וטובלים
במים הרותחים. עיצוב: Anne Ouellette 



ועוד תרגיל יפהפה מאותו הקורס - Teapee (משחק מילים מעניין בין אוהל טיפי אינדיאני
ותה באנגלית) -  בעיצוב  Sophie Pépin. כדאי לבקר באתר של פרופסור Allard
 - אתר חובה לכל מי שמתעניין בעיצוב אריזות



עוד  משחק מילים משעשע עם המילה תה, ומי שלא זוכר או מכיר את צוות לעניין
יכול עדיין להנות מהעיצוב ואולי להעדיף דגם משעשע אחר, המבחר באתר גדול מספיק 



באתר המעצב דניאל דון צ'אנג תוכלו לקרוא ולהנות מתהליך מיתוג מרתק ויפה 
הנוסע אחורה בזמן, אל המקורות של תה ליפטון 



 הייתם מאמינים שזה קומקום?  ONE TEAKETTLE הוא כלי משולב להרתחה והגשה
של תה. כשהמים מתחממים מופיעה לאיטה הגרפיקה הכחולה העשויה דיו רגיש לחום.
ואם לא התרשמתם מספיק מהטכנולוגיה - יש גם תחתית המתחברת באופן מגנטי ומגנה 
מפני החום, אך אל דאגה, כשהתה מתקרר היא פשוט מתנתקת. מזכיר לי קצת הנדסת 
חלל, אבל נראה פשוט נפלא :)


שתיית תה יכולה להיות פעולה חברתית.Drink link בעיצוב Joon LI היא מערכת כלי 
הגשה המעודדת שתיית תה בצוותא -  מאפשרת מרחב מספק אך עם זאת שומרת על
אינטימיות ומקשה על התפזרות הלוגמים איש-איש לפינתו




מפית תחרה מסוכר - שתי דקות בדיוק יעברו עד להמסה מלאה, 
מספיק זמן בשביל לשזוף עיניים ולהתמוגג מהעדינות והיופי



ותמיד כשמתאפשר, אני משתדלת לשמור את המתוק לסוף.

15 תגובות:

  1. אין עלייך!
    תמיד מגלה לנו עולמות חדשים :)

    השבמחק
  2. זה פשוט מהמם!
    איזה כיף שהעולם מלא באנשים יצירתיים שנותנים לו טעם, צבע וצורה.

    השבמחק
  3. נפלא. יש כאן כמה רעיונות באמת יפים.

    השבמחק
  4. ממש פוסט מרתק. הכל כל כך יפה!

    השבמחק
  5. מקסים !!!!
    תודה....

    השבמחק
  6. אני חייבת להבין,
    איך את עושה את זה?
    כל שבוע נושא חדש מטופל מכל הכיוונים
    וזה עוד בהמשך לניוזלטר המקסים.
    את עושה לי את השבוע,
    תודה

    השבמחק
  7. איזה פוסט מדהים, מקסים, תודה רבה על השיתוף הנפלא

    השבמחק
  8. נהדר , הומור והפתעות נעימות. בא לי לשתות תה...

    השבמחק
  9. אגב תה בעבר אימא של חברה טובה שלי היתה מטבילה בדים בתיונים שונים ורוקמת עליהם. הגוונים היו עדינים ויפיפיים!

    השבמחק
  10. אני קולטת שלא הגבתי עדיין, אבל כבר שיתפתי בפייסבוק (אין לך לחצן לזה...)

    השבמחק
  11. פוסט נפלא. תודה רבה :)

    השבמחק

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

פרק חדש בפודקאסט , אורחת: עדי הלמן

  לפני שנתיים וחצי איירתי את Adi Helman ביום החמישי בפרויקט הלוק היומי. בשבוע שעבר נפגשנו להקליט פרק של שעה בפודקאסט שלי ומצאנו את עצמנו בש...