מוצרי יצירה משובחים -

יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

קטלוג איקאה 2013 - איזו הפתעה!

קטלוג איקאה החדש נחשף נשבוע שעבר בארוע לעיתונאים ובלוגרים.
הנושא המרכזי של הקטלוג השנה: LIVING WITH TEXTILE - טקסטיל לבית - שינוי גדול במחיר קטן.
הכוונה היא שעל ידי שימוש בטקסטיל לבית - כריות, שטיחים, וילונות, מפות ואהילים ניתן בקלות, בתכיפות ובאופן זול יחסית לרענן, לשנות ולשדרג את עיצוב הבית ואופן השימוש בחללים שונים.
 
קולקציית הטקסטיל החדשה אכן נרחבת ויפה אבל מה שאהבתי יותר מכל הוא דווקא הקטלוג: איקאה עשתה השנה שינוי תדמיתי מקסים בעיניי. לפני כחודש פרסמתי פוסט על תופעת איקאה האקינג - הכוונה לאנשים העושים שימוש שונה במוצרי איקאה מהשימוש המקורי לשמם הם נמכרים - השינוי יכול להיות הרכבה שונה של החלקים ליצירת רהיט בעל מראה או פונקציה שונה, כיסוי, צביעה או עיטוף רהיטים לקבלת מראה חדש, או פשוט שימוש במוצר בשלמותו למטרה אחרת לחלוטין מהמטרה המוצהרת.
לכן מה רבה היתה פליאתי שאיקאה עצמם יזמו איקאה האקינג (אם כי לא בשם זה) בקטלוג שלהם. הנה כמה דוגמאות:
קולב כמתלה משקפיים, מיכל אחסון שקיות ניילון הפך למתקן מטריות, מסגרות בעיטוף אישי, ובאחד העמודים המקסימים בקטלוג, מציעה איקאה לשנות את מראה שולחן העבודה באמצעות בדי שעוונית ואקדח סיכות. בהחלט הצעה אמיצה מצד מעצבי רהיטים!
 





אהבתי מאוד גם את התפיסה התרבותית והחברתית שהשכילו לנקוט אנשי השיווק כאשר חיזקו כל כך את
מסר ה"עשו זאת בעצמכם" - אלתרו, שתפו והפכו את הכל לחגיגה אחת גדולה.
מפה בשחור לבן יכולה להפוך למשטח צביעה בארוחה שמתארכת יתר על המידה, מטבח בחדר הילדים יכול
להתאבזר כל יום מחדש - כל מה שצריך זה לוח וחבילת גירים, ומשתה חצר ססגוני ומופלא עם המון
המצאות קטנות ומקסימות: צילון מיריעת בד שפשוט נחה על גבי חבלים, ומתקן ספלים מקורי
שאינו תופס כמעט מקום.


 
 

אך יותר מכל אהבתי את העובדה שברוח התקופה והגעגוע לכל מה שהוא one of a kind, עבודת יד, ישן, אישי וסנטימנטלי, רבים מהרקעים ואביזרי הסטיילינג בקטלוג אינם של איקאה כלל - ספרים ישנים, גלויות
עתיקות, כלובי ציפורים, מזכרות, אוספים ופריטי וינטאג'.
 

  
 
 
  
חזון איקאה 2013 וה"אני מאמין" שלי משתלבים מצויין - מוצרים מגוונים, יפים וזמינים, הזמנה לשילוב
האמירה,  הטעם האישי והאוצרות הפרטיים עם אביזרים ורהיטים חדשים ביצור המוני יותר,
ובאופן כללי: לראות בהכל המלצה, הצעת הגשה, מה שלא מתאים - לשנות, ואם ממש רוצים משהו:
 Just to make it our own
 
 
וברוח זו אני רוצה לברך את עצמי, את הבלוג, וכמובן אתכם קהל הקוראים היקר -
גם אני רציתי מקום שיהיה שלי, תפור בדיוק למידותיי, שמשלב ישן וגם חדש ואת כל אהבותיי, אז התחלתי
לכתוב את הבלוג , שחוגג היום את פרסום הפוסט המאה!
נהניתי לכתוב ולשתף כל פוסט ופוסט, למדתי בינתיים המון מהכתיבה ומכם, ושמחתי להכיר עוד ועוד מהקוראים באופן אישי.
תודה רבה על החום, העידוד, הפרגון והשיתוף.
 
 
 שיהיה סוף שבוע של השראה ויצירה :)
 

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

מגע של זהב

נעליים עם טאץ' של זהב - עושות לי חגיגה קטנה בלב. מסתבר שבעונה הקרובה נפגוש אותן אצל רוב המעצבים, ובכל צורה אפשרית - עיטורי זהב על מגפיים, נעלי עקב או בובה, כניטים, פסים דקורטיביים, או על העקבים.
אספתי כמה דוגמאות שאני אוהבת במיוחד של מעצבים מדהימים ... ונותר רק לקוות שגם אנחנו נהנה מהן, כי הן עולות כמעט כאילו היו עשויות זהב טהור:)  
 מי לא תרגיש בנשף, נעולה בנעליים קסומות של קייט ספייד?


 הקולקצייה של שרלוט אולימפיה קסומה, משעשעת, מוגזמת ומרגשת. שווה לבדוק!


מזכיר לי קצת את הסיפור חייל הבדיל. הנעליים של קייט ספייד תמיד מספרות סיפור



 כבר כתבתי על מותג הנעליים המדהים, ושווה לבקר באתר שלהן.
אני גרה ליד כיכר המדינה, ורגילה לעבור ליד חלונות הראווה כמעט כל יום,
אבל משהו בשילוב הזה גרם לי לעצור!




איזו עדינות של נעלי בלט, הן כל כך ענוגות...




שימוש מעודן בניטים המחודדים שמשתלטים העונה על אופנת הנעליים.
בעיניי הן מושלמות וסופר פרקטיות, נותר לפתור רק את עניין המחיר.
 אההה, את הטוב ביותר השארתי לסוף...






יום שבת, 25 באוגוסט 2012

מכירות והשראות

בשבוע שעבר השתתפתי בסדנה בדרך למכירה של מיה לנדאו הנפלאה. הסדנה היתה אינטנסיבית, מרתקת, מחכימה ומעוררת השראה ואני ממליצה למעצבים, לבעלי בוטיקים ולמפיקים עצמאיים בתחילת דרכם להשתתף בה.
בהשראת הסדנה החלטתי להקדיש את הפוסט לכל השוקדים על מכירות ראש השנה הקרבות. לפניכם אוסף טיפים, רעיונות ותמונות שיעזרו לכם ליצור טאץ' נוסף וחשוב באמצעים מקוריים, זמינים, זולים ומשמחים. ולמרות שרוב התמונות עוסקות בתצוגת תכשיטים - קל מאוד לתרגם אותן גם לתחומים אחרים כגון - מוצרי נייר, פריטי עיצוב לחדרי ילדים, אביזרים לבית ועוד...
והערה קטנה - גם למי שאינו בעל דוכן או חנות, יש אפשרות ליישם רבות מההצעות בחלל המגורים הפרטי - החל במתלי תכשיטים מיוחדים, דרך אפשרויות ארגון לחפצים קטנים ובעלי ערך רגשי או כספי רב ועד פינות סטיילינג חמודות  ומלאות הבעה.
פעמוני הזכוכית מגינים על הפריטים היקרים ביותר, ובה בעת מעניקים להם במה יוקרתית ונוצצת -
תצוגה שאי אפשר להתעלם מהאלגנטיות והיופי שלה - והתמונה מהחנות הנפלאה pottery barn


וזו הגרסה הזולה והזמינה...עדיין נראה מצויין :)
דרך יפהפיה, יעילה וזולה להציג שרשראות וענקים בהשראת פסלי טורסו עתיקים.
על מנת להפכם לזמינים, זולים וקלים - אפשר להכין סילואטות הגזורות מספוג קשיח, דיקט או
אפילו קלקר. ניתן לעצב לבד או לקנות תמונה ממאגר תמונות, ולשלוח לבעל מקצוע שיבצע את החיתוך.
הסילואטות מעניקות רקע אלגנטי, בהיר ולא שגרתי, וכאן תוכלו לראות דוגמאות מקסימות.


ועוד דרך מפתיעה ומדליקה להצגת מוצרים בקלי קלות.
אם מדובר על מוצר שאינו תכשיט, ניתן לשלב ווי ברזל או אטבים לתלייה נוחה.
יתרון נוסף הוא ניצול הגובה -  כדאי לתלות את השרשרת מעל הדלפק
ובכך להגדיל את שטח התצוגה ועדיין לאפשר לקונים להתבונן מקרוב ולמשש


שימוש פרקטי במסגרת יפה - כאן תמצאו הדרכה מפורטת


 תצוגה יפהפיה וכמעט בחינם כמובן, שלא תשאיר אף אחד אדיש - וגם פה דאגו להדריך אתכם


 דרך משגעת להציג טבעות בסגנון בוהו שיק ווינטאג', כמו אלה של ליז שוורץ


 אני משוגעת על clipboards -
הרעיון המוצלח הזה מתאים לתצוגת פריטים למכירה כגון תכשיטים, צעיפים ומוצרי נייר,
וגם למוצרי פרסום וחיזוק המותג: ברושורים, עמודי הקטלוג, או תמונות או תמונות אווירה


 שני רעיונות מצוינים בתמונה אחת - בקבוקי זכוכית כמעמדים לצמידים,
וקופסת עץ ההופכת בתלייה למדף יפה המחמיא לסגנון התכשיטים
 דרך מצויינת לשמור על סדר במכירה היא על ידי הצגת פריטים בצלוחיות,
מתאים מאוד גם לפריטי ה-sale או למתנות קטנות ללקוחות
 רעיון הלקוח מבוטיק ולא מדוכן מכירה, אך העקרון נשמר:
כדאי להשתמש בשטח האחורי ליצירת אווירה באמצעות ריכוז של פריטי קונספט ויזואליים.
הדבר מושך תשומת לב ויוצר עניין, עוזר לספר את סיפור המותג כבר מרחוק, תוחם את
שטח המכירה וע"י כך אף מוסיף טאץ' ביתי וחמים.
 המדף על הקיר מספר את הסיפור... מספיק מבט חטוף כדי לדעת במה עוסק הדוכן -
לא כדאי לוותר על ההזדמנות לספר סיפור באמצעות פרטי אווירה ויזואליים


 יודעים למה משמש הדוכן? גם אני לא!
אבל כשהוא כל כך צבעוני ואטרקטיבי, שווה להתקרב ולבדוק...
אני לא רומזת שמומלץ למכור סחורה לא מעניינת במעטפת מושכת, אבל מוצרים קטנים ומוצלחים שאינם מושכים
תשומת לב  למרחוק יכולים בהחלט להפוך לסיפור הצלחה אם תשקיעו בדוכן צבעוני המושך תשומת לב,
ומדבר כמובן בשפה המתאימה למותג ולקשת המוצרים.
 דוגמה נפלאה ליצירת מתחם  פרטי ואינטימי ונוכחות בולטת באמצעים פשוטים, קלים וקומפקטיים -
שני סולמות דקורטיביים וכמה חוטים ואטבים, ו.. טא דאאאם!
התמונה לקוחה בכלל מעולם החתונות, אך מכאן כבר ניתן להמשיך לכל כיוון כיד הדמיון,
באמצעי סטיילינג פשוטים.

תמיד מוסיף לשלב אלמנטים מן הטבע במכירה.
אם המכירה היא בחוץ - מה טוב, ואפילו בתוך מבנה מדוע לא להכניס עציצים ואגרטלים
שאפשר לעשות בהם שימוש כפול גם לנוי וגם כאמצעי תצוגה.
חשוב כמובן לא להכביד, לכבד את הצמח, ולתלות פריטים קלי משקל ועדינים ביותר.


ולפעמים אפילו טאץ' קטן של טבע יכול להוסיף ענין ויחוד.


והפעם הענפים הם ה - center piece של השולחן,
וגם מהווים כלי מצויין למשחקי גובה מעניינים וחשובים.



דוגמה נהדרת לבסיס מרשים מאוד לתצוגה שאינו יקר, קל מאוד להרכבה ושינוע ויוצר אפקט מדהים.
מחמיא מאוד לכלי קרמיקה, אביזרי גינה, ולצעצועי ילדים צבעוניים.


ניתן להוסיף לדוכן עניין רב באמצעים פשוטים וזולים להפליא כגון ניירות עטיפה ומשחקי נפח עם נייר.
ושימו לב לרעיון הפשוט והחכם: ווים דקורטיבים מחוברים בחוט לחזית הדלפק ומציגים בקלות תיקים ושקיות.
טיפ מקצועי ומקומי: מור פק מוכרים מגוון מדהים של ניירות דקורטיביים ונירות עטיפה מכל סוג,
וענת המעצבת תלמד אתכם כיצד להכין קישוטי נייר משגעים ומרשימים בקלות בעמוד הפייסבוק.


רעיון חמוד הלקוח מעולם החתונות: photo booth
 מסגרת יפה קשורה בסרט תאפשר ללקוחות להצטלם בסטייל, לשלוח לחברים לקבלת עצה,
ולראות את עצמם מזוית חגיגית ומחמיאה.