יום רביעי, 11 ביולי 2012

אמנית המתוקים


אי שם בברוקלין מתגוררת ועובדת קונדיטורית מיוחדת במינה, שמה הוא AYAKO KUROKAWA.


למען האמת קורוקאווה היא הרבה יותר מקונדיטורית - היא משלבת אמנות פלסטית ואפייה, ובעזרת כישוריה הרבים  כאופה, אמנית וסטייליסטית מזון היא יוצרת יצירות מרשימות ומרגשות - אכילות כמובן.
ההשראות שלה מגוונות, ונובעות ברובן מחיי היומיום, העיר, הטבע והמשפחה, והיא מעידה על עצמה שהרעיונות הטובים מגיעים בדרך כלל תוך נסיעה בסאבווי.
הבסיס ליצירות הם מתכונים צרפתיים קלאסיים המעודכנים באמצעות אלמנטים הלקוחים מתרבויות יפן וארה"ב שאת השפעותיהן ספגה כילדה.
  

גם אלמנטים מתפיסת העולם של הוואבי סאבי (Wabi Sabi) היפנית השמה דגש על יופי טבעי שהוא בר חלוף ואינו מושלם באה לידי ביטוי מורגש ביותר - ראו למשל את תווי הגיל בכפות הידיים, או את האזוב המכסה את הבניין. זוהי בחירה אמיצה ולא שגרתית לשלב את תחום הקונדיטוריה והקינוחים שלרוב עושה שימוש בנושאים מתוקים (ולא רק בטעם) ואסקפיסטיים ביצוג המנות עם נושאים ומסרים שנחשבים בעיני רובנו כאסתטיים ועליזים מעט פחות.

את עוגיות הפרוטרטים והעוגות המפוסלות היא פיתחה מתוך האהבה שלה לחריטה באבן ופיסול בחימר.
הפרטים אכן נראים חד פעמיים, מפוסלים ומצוירים ביד, ומצליחים להעביר רגש, רואים שיד אמן נגעה בהם.

התחושה שלי היא שקורוקאווה איננה מנסה להעביר יופי סטנדרטי ומערבי, אלא להעביר אמירה על יופי,
תוך שימוש בחומר האהובים ביותר על כולנו: שוקולד, חמאה, סוכר וקמח. 
את יתר עבודותיה תוכלו לראות ואף להזמין באתר ובחנות שלה,

.




.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אני מאוד מעריכה ואוהבת תגובות של קוראים. תודה לכם על ההשתתפות, האכפתיות, והמילים הטובות :)

סדנאות הפאנץ׳ נידל שלי

בחודשים האחרונים אני מעבירה סדנאות של פאנץ׳ נידל - אמנות הטקסטיל הצבעונית הנהדרת שאני כל כך אוהבת ליצור בה וללמד אותה.  מדובר על טכניקת רקמה...